27.03.2013 r.

Na sesji w dniu 27.03.2013 r. przy okazji uchwalania uchwały budżetowej po raz kolejny zwróciłam uwagę Prezydenta na obiecany dla mieszkańców Bzowa chodnik przy ul Harcerskiej, cytat z protokołu: Radna Ewa Mićka (…)”Wiele razy z tego miejsca prosiłam o to żebyśmy dofinansowali, co zresztą Pan Prezydent obiecał mieszkańcom Bzowa,   budowę połowy chodnika przy ulicy Harcerskiej, tam tego chodnika jest wybudowane połowę po jednej stronie, tym chodnikiem chodzą dzieci do szkoły. Po raz kolejny Panie Prezydencie proszę o to, żeby tak jak teraz dofinansowujemy zadanie również Powiatu, Pan obiecane pieniądze przekazał na realizację  chodnika w ulicy Harcerskiej  w Bzowie.”  Poprosiłam o przekazanie takich samych środków jak dla sołectw dla każdej z dzielnic Zawiercia, cytat z protokołu: „Radna Ewa Mićka  – cieszy się, że po raz kolejny Pan Prezydent zdecydował się i przedstawił projekt uchwały na wyodrębnienie funduszu sołeckiego. Wyjaśnię dla tych, którzy nie wiedzą o co chodzi  tj. wyodrębnienie  funduszu skutkuje tym, że 4 sołectwa, dostaną środki przeznaczone tylko i wyłącznie dla nich.  Mieszkańcy po otrzymaniu środków zdecydują  na co te środki przeznaczyć. Jest to w tym roku kwota, nie wiem ile Panie Prezydencie to jest  10, 12 czy 15 tysięcy zł na sołectwo ? Przypomniała, że  w poprzedniej kadencji Pan Prezydent Mirosław Mazur, żeby było sprawiedliwie i żeby wszyscy mieszkańcy mogli również korzystać z dobrodziejstwa posiadania środków i dysponowania nimi, dla swojej dzielnicy, równocześnie ze środkami dla sołectw przeznaczał takie same środki dla poszczególnych dzielnic w naszym mieście. W związku z tą uchwałą pytam, czy Pan Prezydent Mach również w ślad za tą uchwałą z przeznaczeniem środków dla sołectw ma zamiar takie same środki przeznaczyć dla każdej z dzielnic? Pan Ryszard mach Prezydent Miasta – przypomniał, że budżet miasta konstruuje się  już od miesiąca lipca,  w sierpniu, wrześniu, ustala się  go na 15 listopada każdego roku. Następnie przedkłada się go do Regionalnej Izby Obrachunkowej. W momencie jeżeli będziemy potrzeby przewodniczących osiedli znać  i wiedzieć, takie mieć zgłoszenia, że przewodniczący osiedli będą chcieli tego typu budżety to taki budżet zostanie przedłożony do uchwalenia. Radna Ewa Mićka  – ad vocem do wypowiedzi Pana Prezydenta, Panie Prezydencie, trzymam Pana za słowo. Jednocześnie chciałabym powiedzieć, że Pan Prezydent ma możliwość w trakcie roku budżetowego dokonywać przesunięć w budżecie. Przewodniczący Komisji Samorządu i Ładu Publicznego Tomasz Pacia  – wyjaśnił radnej, że temat ten dot. inwestycji był i jest od lat, Pani radna w trosce, rozumiem, chce Pani aby te środki np. w kwocie 12 tysięcy zł były zapisane na sztywno. Rozmawiali z przewodniczącymi osiedli na Komisji Samorządu i Ładu Publicznego w czwartek 21 marca br. i umówiliśmy się z przewodniczącymi osiedli, że lepiej uzbierać większą kwotę środków i wykonać coś konkretnego,  zdanie większe niż za  te 12 tysięcy zł, za które dużo nie można wykonać. Przewodniczący Rady Miejskiej Edmund Kłosek – dodał, że jest to temat przyszłościowy,  przyszłego roku. Prosił o powrócenie do  tematu procedowania stosownej uchwały. Radna Ewa Mićka  – Panie Prezydencie  chciałabym przypomnieć, że my radni  Klubu Platformy Obywatelskiej wnioskowaliśmy o środki na zadania dla poszczególnych dzielnic związane z funduszem sołeckim do budżetu. Pan Prezydent tego nie uwzględnił, to po pierwsze. Po drugie do Pana Przewodniczącego Komisji Samorządu i Ładu Publicznego Tomasza Paci, Panie Tomku proszę mi powiedzieć ile zostało przeznaczonych środków np. na dzielnice Żerkowice? Bo z tego co mi wiadomo to nic, dlatego jeżeli te środki  są zapisane w budżecie to mieszkańcy wiedzą, że one na pewno będą i mogą nimi dysponować, jeżeli nie są zapisane to jedna dzielnica może dostać więcej a druga wcale. To nie jest według mnie sprawiedliwe.” Wykazałam również jak ile miasto mogłoby zarobić, gdyby, wpływy z reklam znajdujących się na przystankach nie zasilały kieszeni prywatnego przedsiębiorcy, a którym została podpisana niekorzystna dla miasta umowa, cytat z protokołu:” Radna Ewa Mićka  –  Do Dyrektora Zakładu Komunikacji Miejskiej, po ostatnim sprawozdaniu  wiem, że Pan się stara, te  kwoty, które wynikają z Pana działalności jeżeli chodzi o pozyskanie zewnętrznych środków np. z  reklam są dużo większe to prawda. Natomiast co do przystanków, to takie wrażenie odniosła,, że to nie jest w Pana gestii to po pierwsze. Właścicielami przystanków jest Gmina, nie wiem dlaczego pan w tej kwestii się wypowiada. Zaprosiła na stronę  www.reklamydl.pl, tam jest cennik  i moje obliczenia wynikają z cennika. Pan Paweł Komenda obsługuje 69 przystanków – co wynika z umowy. Natomiast z cennika, wynika, że są trzy strefy i trzy różne opcje cenowe za oklejenie przystanków. Ja wzięłam opcję środkową wyliczając te kwoty przy założeniu, że Pan Komenda na każdym z przystanku ma ogłoszenie z zewnętrznej i wewnętrznej  strony, nawet zakładając, że obsłuży połowę przystanków, to i tak Pan Komenda zarabia połowę z 364 tysięcy 320 zł, która wpływa do niego za sam fakt możliwości umieszczenia na przystankach reklamy, bo to jest stała opłata miesięczna, do tego dochodzą jeszcze  kwestie wykonania  reklamy i montażu. To jest stała kwota 120 zł za jedną reklamę. Jeżeli przystanek ma  cztery reklamy, środkowa opcja (uśredniona)  i 120 zł  zewnętrzna  x 2  = 240 zł,100 zł w środku x 2 = 200 zł czyli w sumie jeden przystanek tj. 440 zł x 69 przystanków  tj. 364 320 zł na rok + 120 zł za każdy element reklamy wykonany i zamontowany x 4 to daje 397 440 zł  na rok. Nie ma do Dyrektora pretensji bo mam świadomość, że  Pan Paweł Komenda umowę podpisywał  z miastem nie z Panem, to Gmina zdecydowała się na to, że Pan Paweł Komenda Firma Lavigo obsługuje te przystanki. Wydaje mi się, ze te pieniądze to przechodzą nam koło nosa idąc do prywatnego przedsiębiorcy i na dodatek to Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o. o sprząta te przystanki a nie Pan Paweł Komenda, czyli my ponosimy koszty jako mieszkańcy a Pan Paweł  Komenda zyski. Pan Paweł Komenda  to jest przedsiębiorca, to jest biznesmen czy on  działa charytatywnie, czy gdyby mu się to nie opłacało to on by to robił, on do tego dopłaca, na pewno ma z tego zysk. I ten właśnie zysk jaki by on nie był, czy mniejszy, czy większy, bo może być różny to przechodzi nam koło nosa. Pan Paweł Komenda umowę ma podpisaną z tego co wiem ma do końca tego roku i mam nadzieję, że ta umowa nie będzie przedłużona.” 

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.